Saturday, January 14, 2012

Allah Merancang Segalanya

Location : Dalam Bilik Rumah Sewa Taman Sri Aman, Jitra, Kedah
Masa : 2.02 am
Mood : Sedih + Kecewa + Serabut Otak

Assalam .. errmm tiba-tiba lak malam ni aku layan jiwang jap.. aku tengah layan radio suria fm, dj Lynn yang bertugas malam ni. korang pun tau kan, suara dye lmbut gila tmbah lak dye banyak mainkan lagu2 cinta2 ni ..waaaa !! memang nak nangis la kan .. so, dari situ la ak tringat nak update blog ..errmm bia aku story,aku x tau nape aku asyik kecewa dengan orang yang digelar lelaki ni .. aku xtau ape yang dah aku buat kat 'dia' .. kalau betul aku ada buat salah, cakap terus terang dan kalau dah x sayang aku, bagitau !. jangan bagi aku tertanya-tanya lagi .. aku teringat lagi segala janji2 yang 'dia' dah taburkan kt aku .. betul2 serius dengan aku, nak aku jadi teman hidup 'dia'.. macam2 lagi la yang 'dia' cakap kt aku. kalau aku cite kang, mau xabis satu malam cerita ni .. sape2 yang selalu follow blog aku, korang dah sedia maklum, masa ni (sila klik) aku tersangat-sangat lah bahagia. sebab aku dah jumpa mr.right aku .. ape yang aku impikan, ape yang aku harapkan, bagi aku xakan berlaku sekarang...

Dalam 2 minggu sebelum tu, aku nampak perubahan 'dia'.. 'Dia' dah jarang contact aku, kalau x dulu pantang ada masa terluang, gayut je, sampai mak ayah aku naik rimas aku selalu gayut .. (sory mak ayh) .. masuk minggu ni 'dia' langsung xcontact.. even aku ad msg + call 'dia'.. 'Dia' still mendiamkan diri tanpa khabar berita . Sampaikan aku tertanya2 ape salah yang aku dah buat.. Aku jadi buntu sampai effect kat study aku ! .. Tapi aku dapat rasa yang 'dia' ada orang lain .. Macam mane aku dapt rasa cam 2, bia aku n kawan-kawan aku yang dah tau crita aku ni je yang tau..Aku xkisah semua tu n aku pikir positif bahawa kami xada jodoh. Tapi tolonglah jangan nak mendiam kan diri tiba2. Ingat aku ni tunggul kot ..

Lama-lama, aku dah boleh trima kenyataan yang 'dia' bukan untuk aku n bukan yang terbaik untuk aku.. Selepas tu, aku dah tau semua cerita2 'dia' dengan ex2 'dia' dari orang-orang yang rapat dengan 'dia'.. Baru aku tau cerita sebenar nya .. Ermm u, masih xboleh nak muhasabah diri lagi ke? jangan nak main2kan perasaan kaum perempuan ni k .. Nanti kamu yang akn dapat balik .. 'what u give, u get back oke kamu'..

Now, alhamdullillah aku dah ada semangat dan aku boleh bangun dari bayangan 'dia'.. Aku banyak cerita pada kawan-kawan aku kat sini.. thanz wawa, wani + abang amir (kawan wani) .. Korang sanggup dengar cerita aku, n tolong aku tuk setlekan maslah aku ni .. n bawa aku g lepak2 kat kedai mamak tuk dengar cerita aku + tolong aku setlekan masalah aku + bagi aku semangat tuk cepat sedar masa aku tengah down.. i'm really appreciate it.. :').. x lupa juga pada kak nur, yang nak tolong aku, tiap masa call aku, cakap itu ini, buat itu ini untuk pulihkan balik hubungan kami.. Kak Nur, xnak ape yang 'dia' buat pada orang lain, akan kena kat aku jugak (kak nur ni adik angkat 'dia', tapi kami sangat lah rapat macam adik beradik) :) .. 'Kak Nur, nurul mintak maaf sebab xdapat jadi adik ipar akak..Nurul xada jdoh dengan Abg Sany'.. 'Maaf sekali lagi sebab kecewakan akak dan usaha kita sia2 je'.. :'( .. Sampaikan akak kena marah dengan suami jangan masuk campur dalam hal ni, sebab takut ada yang bermasam muka antara kami bertiga .. Masa tu k.nur sedih sangat dan akan tolong aku setakat yang dia mampu .. Nurul berterima kasih kat akak sebab terlalu sayang kan nurul sampai macam ni sekali.. Nurul pun sayang sangat kat akk.. kita dah macam adik beradik oke! i'm promise !! :) .. 

Dan jugak kepada yuyu joanna (nurul jannah) kerana tolong aku untuk slow talk dengan 'dia'.. untuk pengetahuan, yuyu ni awek kepada mber 'dia' merangkap macam adik angkat dah .. dan yuyu pun ada masalah tersendiri n aku seronok dapat kenal yuyu dan rasa lega bila kami bersembang tentang masalah aku ni.. thnz a lot darling .. Kepada semua-semua yang sanggup dengar luahan aku, aku terima kasih sangat-sangat. Sebab anda semua la aku boleh bangun dari asyik terpikir benda2 sedih ni + bagi aku semangat untuk aku terus kuat n teruskan tumpu kat study ..

sekarang, alhamdullah aku dah boleh terima kenyataan yang kami xad jodoh.. mungkin Allah nak bagi orang yang lagi terbaik untuk aku .. dan aku percaya, Allah S.WT nak yang terbaik tuk hamba-Nya dan Allah ciptakan manusia ni semua berpasangan.. Cuma kita sebagai manusia perlu berusaha dan antara cepat dan lambat je jodoh kita akan sampai.. Jangan mudah mengalah sebab dari situ la Allah ingin menguji kita kuat atau x dengan ujian yang Dia bagi .. 

Aku tertanya-tanya sape kah khalifah yang akan bimbing aku dalam tempuh liku-hidup ni, sape kah orang yang akan menjadi imam dalam setiap solatku? dan pada siapakah tulang rusuk ini.. Aku berserah kat Allah sebab ajal, maut, jodoh pertemuan semua keje Tuhan.. Sehebat mana kita merancang, Allah telah merancang lagi hebat dan terbaik untuk kita . :) .. segala keburukan dan kebaikan yang kita lakukan, akan dibalas dengan setimpalnya.. (ingat 2 oke kamu,mungkin kamu bahagia sekarang,mana tau esok lusa kamu akn bersedih) janji Allah itu pasti .. :)alhamdullillah aku ada mak ayah yang sayang kat aku. bersyukur sangat2. mereka la penguat hidup aku sekarang .. :)

4 comments:

  1. KAKA . bE strong .. adat idop kak :) be strong yaa :)

    ReplyDelete
  2. thnz nata.. yup lepas ni akk akn beringat.. mngkin Allah nak sedar kan akak awal2 yang 'dia' bukan yang terbaik tuk akk.. :)

    ReplyDelete
  3. jgn sedih2 ye...anggap la mungkin dia bukan yg terbaik utk kamu.semua ni ade hikmah...kejar cita2 kamu dulu sebelum kejar cinta.insyaAllah...

    ReplyDelete
  4. yup. thnz yuyu .. Allah nak temukan nurul dengan some1 yang lagi terbaik tuk nurul .. :) insyaAllah yuyu nurul akan kejar cita2 dan nak balas jasa mak ayah dulu. btw thnz again yuyu .. :)

    ReplyDelete